TWİTTER SAYFAMIZ FACEBOOK TA TAKIP ET YOUTUBE KANALIMIZ PINTEREST BOARDS
 
  ANA SAYFA
  BURDA STYLE AUGUST 2017
  BURDA DERGISI TEMMUZ 2017 TEKNIK CIZIMLI MODELLERI
  BURDA TEMMUZ 2017 MODELLERI
  BURDA STYLE MAGAZINE 2017-7 JULY
  BURDA STYLE HAZiRAN 6-2017 TEKNiK CiZiMLi
  BURDA STYLE MAGAZiNE MAY 5-2017
  BURDA NiSAN 2017 SAYISI
  NASIL YAPICAM?
  2016 MODEL KURDELA ISI BOHCALAR
  2016 MODEL BOHCA ORNEKLERI
  2016 KURDELA NAKISI HAVLU KENARI MODELLERI
  2016 DANTEL MODELLERI
  2016 KIZ BEBEK YELEK MODELLERI
  2016 LIF MODELLERI
  2016 ERKEK COCUK ORGU MODELLERI
  2016 PIKE MODELLERI
  2016 FISKOS ORTU MODELLERI
  2016 HAVLU KENARI MODELLERI-ORNEKLERI
  2016 MODEL SAL ORNEKLERI
  2016 SECCADE MODELLERI
  2016 MODEL KIZ COCUK ABIYE MODELLERI
  2017 YENI TREND GELINLIK MODELLERI
  2017 SON TREND GELINLIK-DAMATLIK MODELLERI
  2017 MODEL GELIN AYAKKABISI ORNEKLERI
  2017 GELIN BASI MODELLERI
  ORNEK MODEL CIKAR-GALERI
  BURDA DERGiSi MAYIS 2017 TEKNiK CiZiMLER
  LIF ORNEKLERI-2017 MODEL KESELER
  YENI BANYO LIF-KESE ORNEKLERI
  ETAMIN SECCADE ORNEKLERI
  KIZ-ERKEK-BEBEK-COCUK ORGU SAPKA-BERE ORNEKLERI
  YENI TASARIM BEBE ORGU PATIK ORNEKLERI
  RENKLI DANTEL ORNEKLERI
  KURDELA NAKISLI KOSE YASTIK ORNEKLERI
  2017 BAHARLIK ELBISE KOMBINLERI-FIKIRLERI
  EL NAKISI YAPIM TEKNIGI
  TEL KIRMA NASIL YAPILIR
  TIG ISI KIZ COCUK ELBISE MODELLERI
  GOZNURU ODA TAKIMI DANTEL ORNEKLERI
  KUMAS BOYAMA TEKNIGI
  KURDELA NAKISI CICEK YAPIM TEKNIKLERI
  DESEN TASARIMI NASIL YAPILIR
  MAKINA ILE NAKIS TEKNIGI
  KURDELA NAKISI YAPIM TEKNIKLERI
  IGNE OYASI YAPIM TEKNIGI
  KIRKYAMA YAPIM TEKNIKLERI
  SIS DANTEL YAPILIS TEKNIGI
  MEFRUSAT YAPIM TEKNIKLERI
  ISMEK ODULLU EL ISI ORNEKLERI
  KOSE-UC DANTEL ORNEKLERI
  DANTEL ORNEK MOTIFLERI
  HAVLU KENARI-UC-KOSE DANTEL ORNEKLERI
  KURDELA NAKISLI HAVLU KENARI ORNEKLERI
  IGNE OYASI ORNEKLERI
  KOMSU KIZIMIN CEYIZI
  SILE BEZI ISLEME ORNEKLERI
  KIZIMIN CEYIZLIK EL ISLERI
  YENI BANYO LIF ORNEKLERI
  TUM ORGU TEKNIKLERI
  BURDA STYLE PANTSUITS
  BURDA STYLE HAZiRAN 2017 SAYISI TUM MODELLER
  SEMALI SAL ORNEKLERI
  YENI DANTEL ORNEKLERI
  KURDELA NAKISLI CANTA ORNEKLERI
  PIKE ORNEK MODELLERI
  PATIK-CETIK ORNEKLERI
  ORGU CORAP ORNEKLERI
  BONCUK-PUL ISI FISKOS ORNEKLERI
  BEBEK ORGU MODELLERI-1
  BAYAN ORGU MODELLERI-1
  KIRK YAMA ORNEKLERI
  KURDELA NAKISI HAVLU KENARI ORNEKLERI
  KURDELA NAKISLI KOSE YASTIKLARI
  ORGU SAL ORNEKLERI
  KURDELA NAKISI DESEN CIZIM TEKNIKLERI
  TRAKYA CEYIZ BOHCASI ORNEKLERI
  BONCUK-PUL ISLEMELI HAVLU KENARI ORNEKLERI
  KUMASA DESEN AKTARMA TEKNIGI
  HAVLU KENARI DANTEL ORNEKLERI
  HAVLU KENARI IGNE OYASI ORNEKLERI
  EL EMEGI-YAPIMI TIG-ORGU CANTA ORNEKLERI
  TIG ISI BEBEK PATIK ORNEKLERI
  KURDELA NAKISI DEKOR ORTU ORNEKLERI
  KURDELA NAKISI TEKNIKLERI
  PANTOLONDAN KURDELA NAKISLI CANTA YAPIMI
  KURDELA NAKIS ORNEKLERI
  KURDELA NAKISI CANTA ORNEKLERI
  KURDELA NAKISLI KESE ORNEKLERI
  KURDELA NAKISLI KIYAFETLER
  MAKINE NAKIS ORNEKLERI
  MAKINA DIKIS ORNEKLERI
  KUMAS BOYAMA ORNEKLERI
  DANTEL ORNEKLERI-1
  FISKOS ORTU ORNEKLERI
  YEMENI ORNEKLERI-1
  BANYO LIF ORNEKLERI
  EL YAPIMI AKSESUAR ORNEKLERI
  YENI IGNE OYASI MODELLERI-VIDEO
  EL YAPIMI-ORGUSU OYUNCAK ORNEKLERI
  DANTEL HAVLU KENARI MODELLERI-VIDEO
  COCUK ORGU MODELLERI-1
  TIG ISI ORGU KLOZET TAKIMI MODELLERI
  ATKI-BERE-SAPKA ORNEKLERI
  EL YAPIMI PECETELIKLER
  RENKLI TIG ISI PECETE-DANTEL MODELLERI
  DIKIS DIKMEK ICIN KULLANILAN MALZEMELER NELERDIR?
  PATRON NASIL CIKARILIR?
  PACA NASIL KIVRILIR-DIKILIR IZLE
  FERMUAR NASIL DIKILIR IZLE OGREN
  ETEK NASIL KIVRILIR-DIKILIR?
  EV DEKORASYON ORNEKLERIMIZ
  EL NAKISLI KESE COK AMACLI MODELLERI
  PASTA-BOREK TARIFLERI-1
  FIRIN YEMEKLERI TARIFLERI
  RESIMLI SALATA TARIFLERI
  PRATIK KAHVALTILIK TARIFLERI
  YORESEL LEZZETLI YEMEKLER
  YORESEL YEMEK TARIFLERI
  DENIZ URUNLERI PISIRME TARIFLERI
  YENI YEMEK TARIFLERI
  PUF NOKTASI-YEMEK-
  SAGLIK KOSESI
  BAYANLARA ONEMLI IP UCLARI
  IDEAL KILONU HESAPLA
  HOSGELDINIZ
  ZIYARETCI TIK SAYIMIZ
  OYUN-GAME
  ILETISIM SAYFAMIZ
  ZIYARETCI DEFTERI
  SITE HARITASI
  GUNLUK BURC YORUMU OKU
TIKLA KAYIT OL BEDAVA HİT AL REKLAM VER! NASILYAPICAM TRSTRONG GAMER
DESEN TASARIMI NASIL YAPILIR

DESEN TÜRLERİ

Floral Desenler (Çiçek Desenleri)

Çiçek desenleri desen tasarım tarihinin başından beri kullanılan formlardır. Hemen her türlü objeye uygulanan desen tasarımlarının başında gelir.

Geometrik Desenler

1910’lu yıllarda yoğun olarak kullanılmaya başlanan geometrik desenler, dönem dönem farklı formların ön plana çıkarılması ile günümüze kadar devamlılık göstermiştir.

Etnik Desenler

Yöresel olarak gelişen çeşitli desen anlayışları, o toplumun kültürüne ve inanç değerlerine göre çeşitlilik göstermektedir. Örneğin; Hintlilerin fil desenini ön plana çıkarmaları, Afrikalıların kaplan ve leopar desenlerini özellikle vurgulamaları, kuzey ülkelerinin yeşillik ve çamları betimlemeleri yani doğadan esinlenmeleri örnek olarak gösterilebilir.
 
Anlatım Desenleri

Günümüzde en çok kullanılan bu desen tasarım türü, daha çok ticari amaç için üretilen desenlerdir. Örneğin fiyonk, kalp , kedi, çiçek sepetleri gibi desenler en sık görülenleridir.

 

DESEN TASARIMINDA KULANILAN MALZEMELER

Desen tasarımını çizebilmek ve renklendirebilmek amacıyla kullanılan malzemeler şunlardır;

Kara kalem
Resim kağıdı
Sulu boya
Pastel boya
Ekolin
Kuru boya
Rapido kalemler
Keçeli kalem
Yağlı-kuru pastel
Parşömen kağıdı
Aydınger kağıdı
Işıklı masa
Hamur silgi
Falçata
Boya fırçaları
Su kabı
Pamuk
Akrilik boya

 

DESEN TASARIMI YAPILIŞI

Natürmort oluşturmak için genellikle çiçekler obje olarak seçilir. Öğrenci gördüğü natürmortu olduğu gibi kâğıda aktardıktan ve gölgeleme yaptıktan sonra, ona, desen tasarımına nasıl adapte edeceği ve kompozisyonu nasıl oluşturacağı anlatılır. Obje, farklı boyutlarda (en az üç boyut olarak orta-büyük-küçük) kâğıt üzerine farklı yönlerde çizdirilir.

Derinlik bilgisi verilerek öğrencinin kâğıt üzerine ön ve arka formlar birlikteliğini akıcı bir biçimde çizmesi istenir. Kompozisyonda denge, ahenk ve elemanların birbirleriyle olan uyumuna dikkat edilmesi gerekir. Kompozisyon için gerekli renkler, renk kuralları içerisinde tespit edildikten sonra, suluboya veya akrilik ya da kuru boya gibi malzemelerle renklendirme işlemi başlar. Vurgu yapılmak istenen bölümler renkle ya da boyanın farklı kullanımıyla ön plana çıkarılırken, renk, öğrencinin isteği doğrultusunda kompozisyon yüzeyine dağıtılabilir. Formlar için kullanılan rengin koyusuyla, kuru boya ile konturlar çekilir. Zaman zaman doku çalışmaları ile hareketlenen yüzey veya formlarda da bu uygulamalar yapılabilmektedir.   

DESEN TASARIM TEKNİKLERİ

Desen tasarımı yapılırken uygulanan görsel tasarım öğeleri ise şu şekilde sıralanabilir;

Nokta: Bulunduğu yere göre küçük, merkezsel benektir. Bir nokta mekan içindeki bir durumu gösterir. İki çizginin birleştiği ya da kesiştiği yeri gösterebilir, bir düzlemin köşesini, bir işareti, bir yeri belirler. Nokta düzensizliğin içinde ilk düzen elemanıdır. Ayrıca nokta, geometrik olarak görselliğin anlatımında çeşitli büyüklüklerde, boş ya da dolu yuvarlaklar olarak değerlendirilir. Tek başına durgunluğu ifade eden nokta çoğaltıldıkça giderek dinamizme, ritme ya da kargaşaya dönüşebilir. Noktalar yanyana geldiklerinde birbirleriyle ilişkiye girer, bu bağıntı bazen çizgiselliğe bazen de lekeselliğe dönüşebilir. Noktanın yanına ikinci bir nokta geldiğinde kompozisyon ilkeleri başlar. Renk olarak ta gri imajı verir.

Leke: Resim yüzeyi üzerinde boya ile yapılmış izdir. Belli bir renkteki düzeyde daha farklı bir renk olarak kendini gösteren leke ayrıca, resim sanatında yüzeyin homojen biçimde tek renk kullanılarak örtülmüş parçası olarak da tanımlanır. Lekesel çalışma yapanlara örnek W. Baumeister, K.Malevich, L.Popoua, V.Doesburg, R. Motherwell’dir. Ayrıca resimde bir döneme lekecilik (taşizm) damgasını vurmuştur. Lekecilik, sanatçının düşünmeden ve rahat bir şekilde attığı boyaların tuval yüzünde meydana getirdiği lekelerin etkisine dayanan anlayıştır. Temsilcileri arasında Wals, Jackson, Pollock, Mathiev ve Tobey vardır.

Doku: Doğadaki tüm nesnelerin içyapılarının işlevsel özelliklerini dışa vuran yüzeysel etkilere denir. Objelerin dış görünüşlerindeki ayrıcalıkları sağlayan üzerlerindeki dokusal yapı farklılıklarıdır. Bir cismin yüzeyi dokunulduğunda sert ya da yumuşak pürüzler içerir. Bu pürüzler, o cismin dokusudur. Dokular, doğal ve yapay doku olmak üzere ikiye ayrılır. Doğal dokuya örnek olarak deri, ağaç kabuğu portakal gibi örnekler verebiliriz. Ayrıca geometrik yapıda doğal dokular da vardır, bal peteği gibi, ayrıca kristal yalpılardan da bahsedilebilir, kar gibi… Yapay dokuya ise beton, demir, cam gibi örnekler verebiliriz. Sert dokulu yüzeyler yakınlık etkisi, yumuşak dokulu yüzeyler uzaklık etkisi verir. Ayrıca sıcak renkli dokular yakınlık etkisi verirken, mat yüzeyli dokular uzaklık etkisi oluşturur. Parlak yüzeyli dokular da yakınlık etkisi verir. Bunun yanı sıra ince ve ayrıntılı işleniş dokulu yüzeyler yakınlık ve keskinlik duygusu verir. Dağınık, ayrıntısız ve belirsiz işlenmiş dokulu yüzeyler de uzaklık etkisi verir. Çalışmalarında bu teknikleri kullan sanatçılardan bir kaçı, A. Altdorfer, Rembrandt, Goya, Cezanne, Degas, V. Gogh, C. Monet, Kandisky, Vilamink, P.Bonart, M. Ernst, G. Klimt, Picasso, F. Stella, Pollock, A.Gormley, A. Gaudi, A. Giacometti, Devrim Erbil’dir.

Işık - Gölge: Bir ışık kaynağı tarafından aydınlatılan cisimin hacim ve derinliğinin belirgin hale gelmesine ışık-gölge denir. Işığa yakın olan yerler aydınlık, ışığı görmeyen ve uzak yerler karanlık, ışık ve gölge arasında kalan yerler ise eşyanın esas rengini verir. Işığın aydınlatma derecesine ton denir. Tonları da şu şekilde sınıflandırabiliriz:
* Açık ton: Işığın eşya üzerine doğrudan doğruya geldiği en aydınlık kısımdır.
* Öz ton: Işığın eğik olarak geldiği olarak geldiği, yansımaların ve parlamaların olmadığı kısımdır. Bu kısım eşyanın öz rengini verir.
* Koyu ton: Eşyanın ışık almayan, en koyu olan kısımdır.
* Düşen gölge: Eşyanın fona ya da zemine düşen gölgesidir.

Renk: Çeşitli cisimlerden yansıyarak gelen ışınların görsel algı sonucu kişide oluşturduğu duygudur. Güneş ışığı bir prizmadan geçirilince 7 renk grubu meydana gelir. Güneş ışığında depo olmuş bu renkler bir eşya üzerine geldiğinde o cisim renklerin bir kısmını yutar, bir kısmını da yansıtır. Bu olayın sonucunda cisimler bize yansıttığı renkte görünürler. Işınların tümünü alan bir yüzey hepsini olduğu gibi yansıtırsa söz konusu yüzey beyazdır. Siyah cisimler ise gelen ışığın hepsini yutar. Kırmızı cismin rengi, kırmızı hariç bütün ışınımları yutarak alıkoymasından kaynaklanır. Eğer bütün ışınımlar eşit oranda yutulursa cisim gri gözükür. Renk maddenin ışık üzerine etkime tarzıdır. Renk kullanımı konusunda belirli bir yol izleyen sanatçılara P. Cezanne, P.Gauguin, J. Dine, Derain, M.D.Vlaminck, A. Jones, F. Marc, A. Jawlensky, Matisse’yi örnek verebiliriz.

Ana renkler:
Kırmızı
Mavi
Sarı

Ara renkler:
Yeşil
Turuncu
Mor

Tarafsız ( nötr ) renkler:
Beyaz
Siyah
Gri

Renklerin Genel Sınıflandırılması

Kontrast / Zıt renkler
Sarı   - Mor
Kırmızı -  Yeşil
Mavi   - Turuncu

Armoni / Bütünleyici renkler
Mor   - Mavi
Kırmızı - Orange
Sarı  - Yeşil

Sıcak Renkler: Kırmızı, sarı, turuncu.
Soğuk Renkler: Yeşil, mor, mavi.
Değer: Bir rengin açıklık veya koyuluk derecesini gösterir. Açık yeşil ile koyu yeşil arasında ton farkı vardır.
Yoğunluk: Rengin doyum kalitesi ya da şiddetinin ölçüsüdür.

Kompozisyon: Kavramsal ( nokta, çizgi, düzlem, hacim ) ve görsel ögelerin ( nokta, çizgi, renk, doku, boyut, biçim, yüzey ) belirli, bir düzen içinde bir araya gelmeleri kompozisyonu oluşturur. Kompozisyonda en önemli ilke, her şeyin bütüne ait ve uygun olması, hiç bir ögenin birbirine yabancı ve uyumsuz olmamasıdır. Bu da bütünlüktür.

Denge: Desen tasarımında dengeyi dikey ve yatay çizgiler kurar. Denge salt çizgilerle değil, açık - koyu zıtlığıyla da verilebilir. Başarılı bir düzenlemede kullanılan ögeler birbirleriyle karşılaştırıldıklarından genelde bir denge hissedilir. Denge biçim, yön, ölçü, aralık, doku, renk ile sağlanabilir. Görsel ağırlıkları olan ögelerin eşit dağılımının bir türü olan denge, tasarım ilkelerinden biridir. Denge simetrik ve asimetrik denge olarak ikiye ayrılır.
Simetrik denge:  Bir eksene göre ögelerin aynı durumda tekrar etmesiyle oluşur.
Asimetrik denge: Eşit yada eşit olmayan görsel ağırlıktaki ve çekicilikteki ögelerin düzenlenmesiyle oluşturulur.


TEKNİKLERİ

Siyah - Beyaz

Siyah lekelerin beyaz kağıt üzerinde dengeli dağılması, siyah-beyaz çalışmayı oluşturur. Siyah-beyaz resimde çini mürekkebi ya da siyah guvaş boya ile çalışılır. Siyah kağıda beyaz guvaş ile de bu teknik uygulanabilir. Mürekkep sulandırılmaz ve kağıt ıslatılmaz. Teknik uygulanırken açık-koyu dengesine dikkat edilmelidir.  Siyah beyaz Bu teknikle çalışma yapan sanatçılardan birkaçı Kandisky, A. Beardsley, K.Schmidt-Rottluff, E.L.Kirchner, A. Derain, F. Marc, E. Barclach, J.H. Arp, P. Picasso, R.Motherwell, F. Kline’dır.

Lavi

Bu teknik, çini mürekkebinin sulandırılmasıyla yapılan bir çalışmadır. Bu uygulamayı yaparken, tek renk suluboya da kullanılabilir. Kâğıda konu çizilir. Hafifçe nemlendirilen kağıt yüzeyi, kenarlarından bantla tutturulur.  Önce, açık ve geniş alanlar boyanır.  Yüzey, kurumadan ve sulandırılarak tonlama yapılır.  Bu teknikte suyun yardımıyla siyahtan beyaza kadar pek çok ton elde edilir.  Lavi tekniği ile çalışan sanatçılara örnek olarak Tohaku, Rembrandt, Goya ve Turner verilebilir.

Suluboya

Suluboya tekniği kağıt nemlendirilerek uygulanır. Böylece renklerin kaynaşması ve güzel geçişler olması sağlanır.  Fırçalardaki renk üst üste değil yan yana sürülür. Önce açık ve geniş yerler boyanır. Kâğıt çok sulanırsa sonuç olumsuz olur. Bunun için bir deneme kağıdının kullanılması daha sağlıklı olur. Ayrıca en az iki su kabı olmalıdır. İnce ve kalın suluboya fırçaları da çizgisel ve lekesel çalışmalar için gereklidir. Suluboya tekniği ile çalışan sanatçılara Goya. E. Delacroix, Turner, Klee, M. Plevneli’yi örnek verebiliriz.

Guvaş Boya

Guvaş boya su ile çok az inceltilir. Kapatıcı bir tekniktir. Su ile inceltilmesi bakımından suluboyaya, üst üste sürülmesi bakımından ise yağlı boya tekniğine benzer. Guvaş boya tekniği ile çalışan sanatçılardan bir kaçı Kandisky, Klee, A. Archipenko’dur.

Kolaj

Her türlü malzemenin yırtılarak ya da makasla kesilip yüzey üzerine yapıştırılmasıyla ortaya çıkan tekniktir. Elişi kağıtları, gazete kağıtları, dergi vb. kağıtlar gibi kağıtların yanı sıra iplik, kumaş, makarna gibi malzemelerde kullanılabilir. Sanatsal nitelik taşımayan malzemeler bir araya getirilerek kompozisyon oluşturulur. Böylece sanatsal bir anlam yüklenir. Dadacılarca yaratılmış bir tekniktir. Sanatçı olarak Picasso’nun bazı çalışmalarını bu tekniğe örnek olarak verebiliriz.

Çizgi

Resim çizgi ile başladı. Bu bakımdan eğitimde çizgi çok önemli ve temeldir. Çizgi, bir noktanın verilen doğrultudaki uzantısıdır. Çizgi, noktanın aralıksız hareketinden doğar. Mesafenin derinlik ve genişliğine gitmeden, uzunluk yönünde giden noktalar bütünlüğüdür. Bir sınır belirleyici olarak ta değerlendirilir. Çizginin şekilleri ve birbiriyle olan ilintisinden doğan farklılık, hareket, durgunluk, derinlik gibi farklı algılamalara neden olur. Çizgisel çalışmalara örnek olarak, Rembrandt, H. Matisse, W. Kandisky, Picasso, E. Heckel, E. L, Kirchner. K. R. Schmidt Rottluff, P. Mondrian, F. Picabıa, Pollock, J. Miro, F. Léger, K. Haring, K. Matsui’yi gösterebiliriz.

Toplam 2182417 ziyaretçi (5583611 klik) sitemizdeydi..
Instagram
 
 

GOZNURUNET.COM

GOZNURUNET.COM
 
Reklam  
   
=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=

TIKLA YUKARIYA ÇIK